Od początku CLIL stosuje system dualny, który oznacza, że w grupach standardowych zajęcia prowadzone są naprzemiennie przez dwóch lektorów: lektora polskiego i native speakera. Zadaniem lektora polskiego jest wprowadzenie podstawowych słów i zwrotów, którymi początkujący Słuchacz będzie porozumiewał się z lektorem obcojęzycznym, dopilnowanie, aby trudniejsze dla Słuchaczy zagadnienia były właściwie zrozumiane (np. bardziej zawiła gramatyka) oraz dzielenie się swoim własnym doświadczeniem w uczeniu się j. angielskiego.
- Native Speakerzy
Nauka angielskiego już od pierwszych zajęć odbywa się wyłącznie po angielsku, ponieważ jest to sprawdzona metoda "oswajania" uczącego się z językiem. Kursy odbywają się na zasadzie tzw. zajęć łączonych, czyli lekcje prowadzone są na zmianę przez polskiego nauczyciela anglistę i native speakera – rodowitego Anglika, Hiszpana. Wszyscy nasi nauczyciele są znakomicie przygotowani do pracy z małymi dziećmi i sprawią, że nauka języka będzie jednocześnie zabawą i wielką przygodą. To dzięki temu nauka języka obcego przebiega w naturalny sposób, tak jak języka ojczystego. - Metoda Komunikatywna
Uczymy metodą komunikatywną kładąc nacisk na praktyczne umiejętności porozumiewania się na każdym etapie poznawania języka obcego. Dzieci odgrywają liczne scenki sytuacyjne, ćwiczą dialogi w parach, śpiewają piosenki i oglądają filmy w wersji oryginalnej już od najmłodszych grup. English is fun ! Nauka z uśmiechem i pokazaniem możliwości wykorzystania języka w praktyce motywuje dzieci do nauki i pozwala osiągać lepsze efekty. Wszyscy nasi uczniowie mają możliwość dodatkowej pracy w domu przy wykorzystaniu materiałów multimedialnych : płyty multi-rom dołączone do podręczników pomagają utrwalać poznany materiał przy komputerze, inne kursy mają dodatkowe ćwiczenia w formie gier i zabaw on-line. - Metodologia CLIL (czyli Content and language integrated learning)
Na naszych zajęciach wykorzystujemy również metodologię CLIL czyli Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu. Polega on na nauczaniu przedmiotu szkolnego (matematyka, historia, elementy sztuki) w języku angielskim.
Nauczanie w ramach CLIL przynosi wiele korzyści:
- buduje wiedzę na temat innych kultur i ułatwia ich zrozumienie,
- rozwija zdolności komunikacyjne w ramach wielu kultur,
- podnosi kompetencję językową i rozwija zdolność komunikacji ustnej,
- sprzyja zdobywaniu wiedzy
- umożliwia uczniom częstsze obcowanie z językiem obcym,
- nie wymaga poświęcania dodatkowego czasu na naukę języka,
- raczej uzupełnia inne przedmioty niż współzawodniczy z nimi,
- różnicuje metody i formy pracy podczas zajęć,
- stymuluje motywację uczniów i zachęca do uczenia się zarówno języka, jak i elementów wykładanego tematu